Celková stavební délka tratí |
9 580 km |
Celková stavební délka tratí rozchodu 1 435 mm |
9 456 km |
Stavební délka jednokolejných tratí rozchodu 1 435 mm |
7 607 km |
Stavební délka dvoukolejných tratí rozchodu 1 435 mm |
1 858 km |
Stavební délka vícekolejných tratí rozchodu 1 435 mm |
36 km |
Stavební délka tratí rozchodu 760 mm - jednokolejné |
102 km |
Celková stavební délka kolejí (pouze síť SŽDC) |
15 577 km |
|
Celková délka tratí celostátní dráhy zařazených do evropského železničního systému - koridorové |
1 402 km |
Celková stavební délka kolejí celostátní dráhy zařazených do evropského železničního systému - koridorové |
3 802 km |
Celková délka tratí celostátní dráhy zařazených do evropského železničního systému - ostatní |
1 189 km |
Celková stavební délka kolejí celostátní dráhy zařazených do evropského železničního systému - ostatní |
2 803 km |
Celková délka tratí celostátní dráhy - ostatní |
3 748 km |
Celková stavební délka kolejí celostátní dráhy - ostatní |
5 447 km |
Celková délka tratí regionálních |
3 232 km |
Celková stavební délka kolejí tratí regionálních (pouze síť SŽDC) |
3 499 km |
Celková délka vleček |
9 km |
Celková stavební délka kolejí vleček |
26 km |
|
Celková délka elektrizovaných tratí všemi užívanými proudovými soustavami |
3 153 km |
Celková délka elektrizovaných tratí stejnosměrnou proudovou soustavou 3 000 V DC |
1 754 km |
Celková délka elektrizovaných tratí střídavou proudovou soustavou 25 000 V 50 Hz AC |
1 375 km |
Celková délka elektrizovaných tratí stejnosměrnou proudovou soustavou 1 500 V DC |
24 km |
Délka elektrizovaných jednokolejných tratí |
1 345 km |
Délka elektrizovaných dvoukolejných a vícekolejných tratí |
1 808 km |
|
Délka kolejí (průběžných) s maximální traťovou rychlostí do 80 km/h |
7 987 km |
Délka kolejí (průběžných) s maximální traťovou rychlostí od 81 do 120 km/h |
2 582 km |
Délka kolejí (průběžných) s maximální traťovou rychlostí od 121 do 159 km/h |
305 km |
Délka kolejí (průběžných) s maximální traťovou rychlostí od 160 km/h a více |
696 km |
|
Délka kolejí vybavených automatickým blokem |
2 868 km |
Délka kolejí vybavených automatickým hradlem |
1 077 km |
Délka kolejí vybavených reléovým poloautoblokem |
1 051 km |
Délka kolejí vybavených hradlovým poloautoblokem |
361 km |
Délka tratí vybavených vlakovým zabezpečovačem |
1 554 km |
Délka tratí vybavených automatickým vedením vlaku (AVV) |
316 |
Délka tratí vybavených dálkovým ovládáním dopraven |
681 km |
Délka tratí vybavených ERTMS/GSM-R |
201 |
Počet stanic vybavených elektronickým zabezpečovacím zařízením |
219 |
Počet stanic vybavených reléovým zabezpečovacím zařízením |
423 |
Počet stanic vybavených hybridním zabezpečovacím zařízením |
33 |
Počet stanic vybavených elektromechanickým (mechanickým) zabezpečovacím zařízením |
689 |
Počet dálkově ovládaných dopraven, včetně ovládacích |
181 |
|
Celkový počet mostů (pouze síť SŽDC) |
6 722 |
Nejdelší stavebně jednokolejný most/viadukt - Ivančický viadukt |
387 m |
Nejdelší stavebně dvoukolejný, provozně jednokolejný most/viadukt - Braník - "Most inteligence" (foto) |
921 m |
Nejdelší stavebně dvoukolejný most/viadukt - Negrelliho (Karlínský) viadukt (foto) |
1 111 m |
Největší rozpětí mostního oblouku - Most míru (Dolní Loučky) (foto) |
110 m |
Nejvyšší most/viadukt - Červená nad Vltavou (foto) |
68 m |
|
Celkový počet tunelů |
156 |
Počet stavebně jednokolejných tunelů |
88 |
Počet stavebně dvoukolejných tunelů |
68 |
Počet provozně jednokolejných tunelů |
118 |
Počet provozně dvoukolejných tunelů |
38 |
Nejdelší stavebně jednokolejný tunel (Březenský, na trati Praha - Chomutov) |
1 758 m |
Nejdelší stavebně dvoukolejný, provozně jednokolejný tunel (Špičácký, na trati Plzeň - Železná Ruda) (foto) |
1 747 m |
Nejdelší stavebně dvoukolejný tunel (Vítkovský II - jižní, v úseku Praha hl. n. - Praha-Holešovice) (foto 1, foto 2) |
1 365 m |
Nejkratší stavebně jednokolejný tunel (Žlutický, na trati Rakovník - Bečov nad Teplou) |
25 m |
Nejkratší stavebně dvoukolejný tunel (Nelahozeveský I, na trati Praha - Děčín) |
23 m |
|
Největší sklon (ozubnicová trať Tanvald - Harrachov) |
58 ‰ |
Nejníže položená železniční stanice - Dolní Žleb (na trati Děčín - Schöna Gr.) |
131 m. n. m. |
Nejvýše položená železniční stanice - Kubova Huť (na trati Strakonice - Volary) (foto) |
995 m. n. m. |
Počet výhybek (pouze síť SŽDC) |
24 946 |
Počet úrovňových přejezdů (pouze síť SŽDC) |
8 274 |